Karmienie

10 porad – co jeść karmiąc piersią

Zastanawiasz się, co powinnaś jeść karmiąc piersią? Pewnie nie tylko Ty masz takie dylematy. Wiele świeżo upieczonych mam szuka informacji o dietach i produktach, które są wskazane w czasie karmienia piersią. A dieta jest o wiele prostsza, niż mogłoby się wydawać!

1. Możesz jeść prawie wszystko – tak naprawdę karmienie piersią nie zobowiązuje Cię do rezygnowania z czegokolwiek – oczywiście o ile odżywiasz się zdrowo. Codziennie produkujesz około 1l mleka. A mleko zawiera wszystkie te substancje odżywcze, które są w produktach, które spożywasz. Dziecko przyzwyczaja się do Twojej diety nie tylko w okresie karmienia piersią, ale już nawet w czasie ciąży.

 

2. Jedz małe porcje, ale często – ta zasada tak naprawdę nie dotyczy tylko okresu karmienia piersią, ale tak powinniśmy jeść całe życie. Pomaga to utrzymać odpowiedni poziom cukru w organizmie i jednocześnie ułatwia przyswajanie witamin i substancji odżywczych.

 

3. Im bardziej zróżnicowane produkty jesz, tym lepiej. Nie musisz wymyślać skomplikowanych potraw. Wystarczy, że do każdego dania użyjesz wielu składników, a na każdy posiłek zjesz coś innego. Urozmaicać możesz nawet kanapki. Różne rodzaje pieczywa, szynka, żółty ser, czy tuńczyk. Na obiad możesz zamiast kurczaka przygotować rybę, czy kotlet sojowy. Zróżnicowane warzywa, jajka, nabiał – pomysłów jest sporo.

 

4. Jedz 5 posiłków dziennie – ta porada nie zaskakuje. 5 posiłków dziennie, zaczynając od śniadania, o którym często zapominamy. Składniki tych dań powinny być zawsze świeże, lekkostrawne. Jakość jest najważniejsza.

 

5. Unikaj smażenia w głębokim tłuszczu – tłuszcz nie jest zdrowy dla nikogo. Staraj się gotować na bieżąco, najzdrowiej na parze. Odgrzewanie, duszenie, smażenie staraj się ograniczyć do minimum, a najlepiej w ogóle zrezygnować. Uważaj również na ostre przyprawy oraz produkty o intensywnym smaku i zapachy, takie jak kalafior, kapusta, czosnek, czy cebula.

 

6. Kawa, alkohol, papierosy – absolutnie nie! Wszystkie używki w czasie ciąży i karmienia piersią powinnaś odstawić. Wszystkie szkodliwe substancje, które są zawarte w tych produktach, przenikają również do organizmu dziecka. A chyba nie chciałabyś, aby Twoje nowo narodzone maleństwo paliło papierosy, czy piło alkohol?

 

7. Pij tyle, ile potrzebujesz – Twój organizm sam da Ci znać, ile potrzebujesz płynów. Nie mniej jednak niż 6-8 szklanek dziennie. Najlepsza jest woda niegazowana, świeże soki owocowe, ewentualnie herbatki ziołowe czy owocowe.

 

8. Uważaj na alergie – jeżeli w Twojej rodzinie zdążyły się przypadki alergii pokarmowych, staraj się nie jeść tych produktów. Zwłaszcza silnie uczulających, takie jak: czekolada, cytrusy, kakao, truskawki, orzechy. Wszechobecność konserwantów jest obecnie czymś normalnym, postaraj się jednak jeść jak najwięcej naturalnych rzeczy, bez żadnej chemii.

 

9. Nie na diecie – okres karmienia piersią to nie jest dobry moment na przejście na dietę. Twoje dziecko potrzebuje zróżnicowanych substancji odżywczych i nie interesuje go Twoja waga. Dlatego zadbaj o jego i swoje zdrowie i nie dopuść, abyście mieli jakiekolwiek niedobory.

 

10. Bez stresu – jedzenie przede wszystkim nie powinno być dla Ciebie stresem. Okres laktacji to specjalny czas, kiedy dajesz swojemu dziecku to, co najlepsze, nawiązujesz z nim wyjątkową więź. Nie przejmuj się za bardzo, staraj się jeść zdrowo i ciesz się macierzyństwem!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powered by: Wordpress